Iskolakezdés HATévesen. Iskolakezdés HATévesen???

Az elmúlt időszakban központi kérdés lett a hat éves iskolakezdés a 2014-es születésű gyermekek körében. Bizonyára mindenki tudja, hogy az új törvény szerint, aki az év augusztus 31-ig betölti a 6. életévét, szeptembertől kötelező iskolába mennie. Ez nagy port kavart az anyukák körében, hiszen sokan úgy érezték, az ő gyermekük még éretlen az iskolára, szeretnék, ha inkább játszana még egy évet az óvodában. Főleg a nyári születésű gyermekek körében volt ez hatalmas kérdés, mindenki erről beszélt, kereste a kiskapukat (amikből azért akad bőven), lehetőségeket. Ott ültem a szülői tájékoztatón és azt vettem észre, hogy egyedül én vagyok nyugodt. Mellettem aggódó, izguló anyukák találgatták, hogy vajon mit mond majd a szakszolgálat, vajon hogy tudják megoldani, hogy maradhasson a gyermek. Én azt éreztem, hogy az igencsak nyári születésű fiaimnak (akik amúgy augusztusra voltak kiírva, csak koraszülöttként júniusban érkeztek) már kevés az óvoda. Azt éreztem, hogy nekik bizony az iskolában van a helyük. Azonban ahogy végignéztem a teremben, a következő vicc jutott eszembe:

– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!

– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!

Hazaértem a szülőiről, és meséltem a férjemnek, hogy bár belül tudom, hogy iskolába lenne nekik a jó, de kicsit ijesztő a helyzet és lehet, hogy én vagyok most a sz@ranya, mert félvállról veszem. Az óvónők meglátásaira nem tudtam hagyatkozni, pont oviváltás volt, nem ismerték eléggé a fiúkat.

Aztán egy ismerősöm javaslatára elvittem őket egy komplex felmérésre IDE

Itt egy 2 órás pszichológiai vizsgálaton vettek részt külön-külön, ahol a gyerekpszichológus IQ tesztet csinált velük, feltérképezte az analítikus gondolkodást, a vizuális és verbális emlékezetet, vizsgálta a szem-kéz koordinációt, a szociális készségeket és a problémamegoldást. Párhuzamosan pedig a másik gyerekkel addig egy szintén 2 órás fejlesztőpedagógiai vizsgálat zajlott, ahol az iskolakészség volt a fókuszban. Vizsgálták a nagy- és finommozgás koordinációt, a téri-síkbeli orientációt, vizuáis és verbális területeket, a matematikai gondolkodást és az iskolába lépéshez szükséges minden egyéb készséget is.

A vizsgálat után nem történt felém semmilyen értékelés, hiszen a két szakember ezt követően összeült, megbeszélték külön, hogy ki mit látott, mit gondol, és együtt alkották meg, összerakva a tapasztalásukból a „szakvéleményt”.

Felénk szülők felé, egy külön időpontban, gyerekenként 1-1 órában egy szülőkonzultáció keretében adtak részletes, szóbeli (majd írásbeli) tájékoztatást a vizsgálati eredményről. Sőt nem csak tájékoztatásnak hívnám, hanem konkrét tanácsadás történt, ugyanis az elemzéseken kívül konkrét javaslatokkal távoztunk, hogy milyen irányban és hogyan folytassunk fejlesztéseket, melyik készséget mivel és hogy segítsük otthon. Konkrét játékötleteket, könyveket javasoltak, hogy a lehető legfelkészültebben álljanak szeptemberben a gyerekek az iskola előtt. Ugyanis megerősítették, amit én is éreztem, hogy az én gyerekeimnek valóban az iskolában van a helyük szeptembertől.

Nagyon érdekes volt hallgatni, hogy külső szemlélők mit gondolnak, mit látnak a gyerekekből. Fantasztikus élmény ilyen szemüvegen keresztül is informálódni róluk. Nagyon javaslom mindenkinek, nem csak azoknak, akiknek nagy kérdés ez az iskolaérettség, hiszen nagyon komplex képet kapunk a gyermekeinkről. Egyrészt tájékoztat, hogy hol is tart a gyerek, másrészt pedig olyan részletes elemzés/jellemzés tárul elénk, amit nagyon máshol nem kaphatunk meg.

Részletesebb információt itt találhattok az egészről: https://www.tanulasdiagnosztika.hu/

Most már csak az a kérdés, hogy hol kezdjük az iskolát szeptemberben? Kezdődnek a szülői tájékoztatók, nyílt napok, harc a helyekért, izgulás a felvételiért. De hát ilyen ez a #momlife.

Szerzőről.

Szilágyi Virág
Szerzőnek 21 cikke van
Tudj meg többet Szilágyi Virág

Szilágyi Virág vagyok, 28 éves, 20 hónapos ikrek Zalán és Milán anyukája.
Babázás előtt tanácsadóként, trénerként dolgoztam, valamint 5 éve vezetem rendezvényszervező cégemet.
Mint ahogy a La Mome-nál mindenki más életét, így az enyémet is megváltoztatta ez a két gyönyörűség, akik bearanyozzák a napjaimat. Olyannyira, hogy a várandósságom, és a fiúk születésének körülményeit a Lifenetwork csatornán futó Jön a Baba című sorozatban ország-világ elé
tártam; nyíltan beszéltem az érzéseimről, a nehézségekről és a sikerekről is.
A mai anyukáknak szükségük van arra, hogy lássák: nincsenek egyedül, hogy tudják: mások is hasonló problémákkal küzdenek.
Éppen ezért, a jövőbeni ikres anyukák segítése céljából nemsokára megjelenik első könyvem sIKERes praktikák címmel, amely kifejezetten az ikres életről, az ikrek ellátásának gyakorlati tanácsairól szól. Ennek tükrében már biztos kitaláltátok, hogy a La Mome-on futó rovatom témája
sem lesz más: az ikres anyaság mindennapjait fogom nektek bemutatni. Kalandozzatok velem!

Szólj hozzá

Rólunk

Az oldalunk azért indult, hogy megosszuk Veletek, hogyan tudunk a kislurkók mellett is teljesértékű barátok feleségek és elsősorban Nők lenni.

Közelgő események