Fitt kismama

Fitt kismama

Mindenhol arról olvasni, hogy legyünk fittek, éljünk egészségesen, sportoljunk rendszeresen és amikor valaki kismama lesz, kétség kivül életmódot kell váltani. Vannak olyan kismamák akik ilyenkor, “terhes vagyok, sokat kell pihennem és ennem” cimszó alatt elhagyják magukat, biztos vagyok benne, hogy azok a kismamák sokkal rosszabbul élik meg a várandósságot és a szülés utáni depresszió is náluk jelentkezik. Sokak szemében bűnös gondolat fogyni a terhesség ideje alatt, de akik nagyfokú túlsúllyal kezdik a 9 hónapot, azok bizony le is adhatnak néhány fölös kilót a mozgás hatására, méghozzá anélkül, hogy önsanyargató diétát kellene tartaniuk. Szerintem a legfontosabb, hogy a kismama jól érezze magát a bőrében, a rendszeres mozgás a kiegyensúlyozott élet legfontosabb alap pillére.

Na de hol is kezdjük? Kismama-torna, -joga, -TRX avagy a futás pocakkal? Dominikkal a pocakomban mindegyiket volt lehetőségem kipróbálni, rengeteg időm volt. Második terhességem alatt, szigoru napirend mellett és az életünkben kialakult rendszer miatt a hatéfokonyságra törekedtem és a hevedereket koptattam személyi edzőmmel, Driszku Istvánnal. Eredetileg az amerikai tengerészgyalogosok számára kifejlesztett TRX egyre divatosabb mozgásforma világszerte. Azoknak a kismamáknak is ajánlott a TRX akik addig sohanem mozogtak. Nincsenek súlyzók, csak a saját testsúlyával edz mindenki és még az egyensúly érzéket is fejleszti, nő a kismamák mozgáskoordináációja, kevésbé érzik bizonytalannak a járásuk ahogy nő a pocakjuk és áthelyeződik a testük egyensúlyi pontja. Nem vagyok az az edzőterembe járós tipus, TRX edzésen is pár alkalommal voltam csak, remélem a kezdeti lelkesedés elmúltával, rendszeresen fogok járni szülés után is, mert tényleg érezhető, hogy olyan izmokat is megdolgoztat amit amúgy igen nehéz lenne edzeni.

Futás Pocakkal
Ha eddig nem futottál rendszeresen és 200 méter után úgy érzed, hogy kiköpöd a tüdőd, akkor azt javaslom, hogy ne most kezdj a maratonra felkészülni. Egy kis kocogás vagy gyorsgyaloglás szabad levegőn szerintem nem árthat, de erről megoszlanak a szakemeberek véleményei.

Jóga legfőbb célja, hogy a rohanó világban segitse a kismamát ráhangolodni a kisbabájára, saját testi -lelki változásai tudatos megélésére. Napi szinten gyakorolva vannak jótékony hatásai és a terhességi rosszul léten javithat. Felfedeztem a mom parkban egy kellemes hangulatú kismama tornát. Jutka, az edző baromi kedves, vicces, pozitiv személyiség. Minden órán feldob valami jópofa témát, torna közben megy a karattyolás, csevegés. Nem igazán tartom magam szociális alkatnak, de még igyis azt mondom, jó érzés olyanokkal együtt lenni, akikkel egycipőben jársz. Pocaklakó érkezése után, Jutka tart órákat ahol a kisbabáddal együtt hozhatod magad újra formába.

A lehetőségek tárháza végtelen.. Mozgásra fel Kismamák 🙂

Szerzőről.

Wolf Eszter
Szerzőnek 15 cikke van
Tudj meg többet Wolf Eszter

Szólj hozzá

Heti tipp

Igényes és egyedi bababútort szeretnél születendő kisbabád babaszobájába?
A Babbo bababútor közel 600 féle elem kínálatával vár, melyek egyedi méretekben és színekben is rendelhetők.
Tekintsd meg a piacon egyedülálló dönthető fekvőfelületű babaágyainkat is!

Ugrás az oldalra.

Hírlevél

Rólunk

Az oldalunk azért indult, hogy megosszuk Veletek, hogyan tudunk a kislurkók mellett is teljesértékű barátok feleségek és elsősorban Nők lenni.

Kiemelt Partnereink

 
 

Legfrissebb kommentek

Közelgő események